Landstingsarkivet Stockholms läns landsting
Människor i Landstingsarkivets reception

Fotograf: Nikolaj Alsterdal

Så här beställer du ur arkivet

Du kan beställa allmänna handlingar från verksamheter inom Stockholms läns landsting ur våra arkiv. Gäller det handlingar från andra delar av landet kontaktar du i första hand respektive landsting.

Vill du veta om det finns några särskilda krav för att beställa handlingar kan du läsa mer om det i rutan för Relaterat innehåll som finns på varje beställningsformulär.


Din beställning registreras som ett ärende i vårt diarium. Personuppgifter som lämnas i samband med beställningen sekretessmarkeras alltid om beställningen gäller sekretessbelagd information.


Arkiv som förvaras hos oss: Arkiv A-Ö

Beställ handlingar

Hur lång tid tar det?

För aktuell handläggningstid, se startsidan under Handläggningstid. Om du inte vill att vi skickar informationen till dig kan du besöka oss och ta del av den i original eller få kopior.

Vad kostar det?

Information om vilka priser vi har för våra olika tjänster hittar du under Våra avgifter.


Personuppgifter som faller under 25 kap. 1 § Offentlighets- och sekretesslagen skickas alltid med rekommenderad post och det är då mottagaren som betalar detta. 

Vem kan jag kontakta?

Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta landstingsarkivet@sll.se.

Senast uppdaterad:

2017-04-18